You need to sign in order to take part of the discussion.

Plocka in reserver manuellt

Carolina Mörk - Gripens Ryttarförening
07 Jun 18:30

Hej, jag skulle vilja plocka in reserver manuellt redan nu - vad sker i TDb då? Ser ekipaget att de kommit med eller syns det inte förrän listor publiceras? Och om jag plockat in en reserv och hen sen kommer med "på riktigt" - hur blir det då i TDb/Equipe? Mvh

Kim Fors
07 Jun 18:32

Hej


Plockar du bara in i equipe så händer inget i tdb utan ryttaren ser det först när du publicerar startlistan till equipe

Karin Aasa
07 Jun 18:33

Tdb sköter reserverna fram till 18.00 dagen innan tävlingen.

Om du vill få in dessa behöver du isf öka antalet i klassen på tdb och då ser ryttaren det iom ett mail som skickas ut.

Då har de ca 1 dygn på sig att betala den platsen, sen avanmäls de av systemet och nästa klickar in.

Carolina Mörk - Gripens Ryttarförening
07 Jun 18:38

Hej, okej. Vi har satt max antal per dag så det går väl inte att bara öppna i en klass då antar jag?

Carolina Mörk - Gripens Ryttarförening
07 Jun 18:38

Om jag plockar in manuellt får ryttaren betala utanför Tdb antar jag? Då kan vi skicka faktura/be om swish etc?

Eva Mossberg
07 Jun 21:19

Är det för tävlingen 25 juni? Då är det alldeles för tidigt att göra något alls manuellt, likviddagen har inte varit. Ha is i magen så kommer folk att återta anmälningar och dina reserver ploppa in. Har du till exempel en para-ryttare (eller någon annan) som av någon anledning ska få smita före i kön så kan du informera ryttaren om "att vi fixar det", och om hen inte ploppar in av sig själv i TDB under tiden fram till tävlingen så kan du sista veckan göra det manuellt i Equipe och ta betalt på sidan om.

Det finns inget sätt att i TDB flytta någon till en bättre position i reservkön (det skulle ju motverka hela processen), utan du får tänka på den ryttaren som "en extra" under planeringstiden.

Carolina Mörk - Gripens Ryttarförening
08 Jun 11:24

Det är den tävlingen, men det gäller GP starterna som vi vill ha in!

Carolina Mörk - Gripens Ryttarförening
08 Jun 12:28

Då kan jag ju göra samma sak med GP som jag skulle gjort med PARA tänkte jag. För att inte "tappa" dom ryttarna.

Eva Mossberg
08 Jun 14:14

Tänk på att det finns en turordning enligt TR, och du har inte skrivit i proppen att någon klass har förtur, så du behöver ha bra motivering för att plocka in med annan turordning, personligen tycker jag att para är en sådan bra motivering. (För vad händer om du tar in en till en hög klass och den sedan gör ett klassbyte till lägre klass? Om jag var anmäld i lägre klass tidigare än den och inte själv kom med skulle jag protestera högljutt.)

Men generellt, ligg lågt och se om det ordnar upp sig av sig självt, tänk "extra" i din planering av domarna. Sedan kan du (med motivering, till ex att fylla upp för vissa domare) ta in manuellt via reservlistan i Equipe sista veckan och ta då betalt utanför TDB.

Carolina Mörk - Gripens Ryttarförening
08 Jun 14:52

Förstår hur du menar. Enligt TR så har har reserver förtur innan ev klassbyten ( vi har fått in många sådana) Men att klassbyten ist går före efteranmälningar. Så ja, det är mkt att tänka på.